A Magyar Marketing Szövetség marketingkommunikációs szakmai konferenciát tartott április 24-én, ahol a vállalati márkák problémáira hívta fel a figyelmet. Szakmánk nagyjai tartottak előadást a márkánk jövőjéről, égető problémáiról, melyeket kutatásokkal és megfigyelésekkel támasztottak alá.
Büttl Krisztián szerint, aki korábban a Red Bull marketingese volt, most pedig a Samsung színeit erősíti, a vásárlóknál a kulcs kérdés a bizalom! Már Z generációról beszélünk, sok minden változik, de ha nekünk mégis kell, azt céltudatosan és jó irányba tegyük.
Szó esett az arculatról és annak változtatásáról, ami több esetben nem hozza meg a kívánt eredményt. A márkánk annyit ér, amennyit feldob a Google! Figyeljünk arra, hogy ne legyen negatív kommunikáció a kereső 1. oldalán, mert a vásárlónk elpártol. Fontos a konzisztencia, vagyis ne legyenek ellentmondások a kommunikációnkban vagy annak fejlődésében! A Samsung új belső jelmondata: Most rajtunk a sor...
Papp-Váry Árpád a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola dékánja prezentálta a pr belső kommunikációs problémákat és tett javaslatokat ezek kiküszöbölésére. Itt kimondottan a nem reklám célú megjelenéseket vizsgálták, mint a névjegy, levélpapír, pdf, prezentációk, mappák, stb. A marketingben és a salesben is nagy hangsúly van a kollégák lojalitásán és a cégkultúrán. Ha nincs egységes kép és mindenki más formátumot használ, (Amit a nagyobb cégek egyébként is arculati kézikönyvbe foglalnak!) akkor ez gyengül és nem csak a cégünk belső kommunikációja csorbul, hanem amennyiben kikerül 1-1 ilyen dokumentum, a fogyasztók felé is veszítünk a bizalmunkból. A kutatás minden esetben azt támasztja alá, hogy a belső kommunikáció a cégek nagy részében fejleszthető, mitöbb nem is egységes! Ezzel próbálták felhívni a figyelmet arra, hogy a külső és egyaránt a belső kommunikáció is fontos!
Kisantal Gyula a D'ArcyAveneu kreatív igazgatója tartott Vizuális bűneinkről egy összefoglalót. Talán ez az eszmefuttatás áll jelenleg a legközelebb hozzánk kis- és középvállalkozókhoz. Budapest különböző helyeit végigjárva képekkel illusztrálta azokat a felmerülő problémákat, amelyek az üzleti értékeinket rombolhatják. Számtalan esetben fordul elő, hogy egy-egy új szolgáltatást más új fajta reklámtáblán ábrázolunk, a korábbitól teljesen eltérően, annak ellenére hogy a régi is kint áll az üzlet előtt. Ezzel hitelünket veszíthetjük, mondván -most akkor egy új üzlet költözött ide?! Vagy mitől tűnik "gagyinak" ez a reklám? - Természetesen szó volt arról is, hogy nem megfelelő szakemberrel végeztetjük a marketing munkát, ezáltal szintén több esetben gagyi munkát kapunk. Nem kell természetesen reklámügynökséghez fordulni egy kisebb munka erejéig, de egy grafikus csodákat művel a helyi graffitisekhez képest... Ami egyértelműen fontos, az egységes arculat, ami passzol is az üzletünk vonalához.
Gosztom András a Brand Avenue kreatív igazgatója volt az, aki másik szemszögből fogta meg a "vizuális bűneinket" és a márka illetve arculat a digitális világban című előadásában kizárólag a jó dolgokra koncentrált és az arculati kézikönyvön mutatta be a "mit nem szabad" sémákat. A USA Today pár hónappal ezelőtti átalakulásán vezette le az arculati elemek megváltozását. Amin kreatívként is csodálatát fejezte ki, hogy egy egyszerű körlapból és egy 90 éves betűtípusból hogyan tudtak egy régi márkát úgy felújítani, hogy az a mai modern elemeket is használva ütőképes design legyen. Az online kommunikáció határtalanságáról, egyszerűségéről és a printekhez (nyomtatott anyagok) viszonyított olcsóságáról és fontosságáról tartott előadást, amit saját szavaival élve is - "Egy szóban el tudom mondani az előadás lényegét: Konzekvencia" - vagyis következetesség.
Sajnos eddig tartott számomra a konferencia, így Barák Péterre, az Activium ügyvezető igazgatójára és egy kerekasztal beszélgetésre már nem jutott időm egy másik megjelenésnek köszönhetően. Összegzésként elmondható, hogy nem csak a kis- és középvállalkozások küzdenek a külső illetve belső kommunikáció problémáival, ezekre a megoldás az egységesítés és a következetesség. Ezek viszont a kkv szektorban jó irány elvek, amikkel nagyobb biztonságot és bizalmat adhatunk a fogyasztóinknak, erősíthetjük a márkánkat.