Az előző két modellhez kapcsolódóan egy felosztásról kell még szót ejtenünk, amely elemeit a későbbiek folyamán ki is fejtjük bővebben. Ez a marketingkommunikációs-mix, amely a különböző marketingkommunikációs elemeket sorolja fel. Korábban 5 eszközt különböztettünk meg, de ma már legalább 3 kiegészítéssel számolhatunk! Ezen elemek felhasználásával és kombinálásával (lásd marketingkommunikációs-mix) kommunikáljuk az üzenetet a fogyasztóknak (és/vagy kollégáknak).
1. Hirdetés (reklám TV-ben, rádióban, nyomtatott sajtóban, stb.)
2. Személyes eladás
3. Vásárlásösztönzés - eladásösztönzés (pl. kóstoltatás, termékbemutató)
4. Public Relations (PR vagy pr) - Az üzenet kommunikációja a kollégák felé itt érvényesül, ugyanis megkülönböztetünk külső- és belső pr-t. Utóbbi a vállalaton belüli kommunikációt jelenti a kollégákkal.
5. Direkt marketing (telefonon, e-mail-ben, levélben, stb.)
A felgyorsult kommunikációnak köszönhetően újabb 3 eszközről beszélhetünk:
6. Online marketing
7. Gerillamarketing (olyan figyelemfelkeltő eszköz, ami a reklámkerülésnek is köszönhetően jött létre) - Nyilván a kreativitás is szerepet játszik, de korábban - amíg nem volt ekkora mennyiségű reklám - könnyebben elérhetőek voltak a fogyasztók.
8. Fogyasztók által generált marketing - Itt javarészt online tevékenységről beszélünk, ahol a fogyasztó alkotja a reklámot, az által például, hogy a termékünkkel fényképezkedik és azt megosztja az interneten. -
Természetesen nem ennyire egyszerű a felosztás és más eszközök is léteznek illetve alakulnak ki a napjainkban is.