Bemutatkozás

Célunk, hogy felnyissuk a kis- és középvállalkozások szemét, megfelelő MARKETING NÉLKÜL NEM MEGY! Elemezzük, bíráljuk és segítsük a multinacionális vállalatok kampányait, amikből ötletet meríthetünk, ezáltal profitot termelhetünk Önöknek. A folyamatosan frissülő oldalon tanácsokkal, kreatív ötletekkel, technikákkal és szakmabeli újdonságokkal segítjük munkájukat.

Marketingkommunikációs-mix

2013.03.29. 18:47 Kristóf Martincsek

 Az előző két modellhez kapcsolódóan egy felosztásról kell még szót ejtenünk, amely elemeit a későbbiek folyamán ki is fejtjük bővebben. Ez a marketingkommunikációs-mix, amely a különböző marketingkommunikációs elemeket sorolja fel. Korábban 5 eszközt különböztettünk meg, de ma már legalább 3 kiegészítéssel számolhatunk! Ezen elemek felhasználásával és kombinálásával (lásd marketingkommunikációs-mix) kommunikáljuk az üzenetet a fogyasztóknak (és/vagy kollégáknak).

1. Hirdetés (reklám TV-ben, rádióban, nyomtatott sajtóban, stb.)

2. Személyes eladás

3. Vásárlásösztönzés - eladásösztönzés (pl. kóstoltatás, termékbemutató)

4. Public Relations (PR vagy pr) - Az üzenet kommunikációja a kollégák felé itt érvényesül, ugyanis megkülönböztetünk külső- és belső pr-t. Utóbbi a vállalaton belüli kommunikációt jelenti a kollégákkal.

5. Direkt marketing (telefonon, e-mail-ben, levélben, stb.)

 A felgyorsult kommunikációnak köszönhetően újabb 3 eszközről beszélhetünk:

6. Online marketing

7. Gerillamarketing (olyan figyelemfelkeltő eszköz, ami a reklámkerülésnek is köszönhetően jött létre) - Nyilván a kreativitás is szerepet játszik, de korábban - amíg nem volt ekkora mennyiségű reklám - könnyebben elérhetőek voltak a fogyasztók.

8. Fogyasztók által generált marketing - Itt javarészt online tevékenységről beszélünk, ahol a fogyasztó alkotja a reklámot, az által például, hogy a termékünkkel fényképezkedik és azt megosztja az interneten. -

 Természetesen nem ennyire egyszerű a felosztás és más eszközök is léteznek illetve alakulnak ki a napjainkban is.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkommunikacio.blog.hu/api/trackback/id/tr55183029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása