A marketingkommunikáció két nagyon fontos modellre épül, vagy kellene hogy épüljön…
Az első ilyen az 5M-modell, amit leginkább reklámkampányok tervezésére alkottak meg.
- Mission (cél, misszió)
- Message (üzenet)
- Money (költségvetés)
- Media (eszközök/ hogyan/milyen módon kommunikáljuk az üzenetet)
- Measurement (mérés/ mennyi fogyasztót értünk el)
Ezeket a pontokat figyelembe véve alkotjuk a kommunikációs tervet. Mivel nagyrészt kis- és középvállalkozásoknak szánjuk ezt az oldalt, ezért kisebb magyarázatot fűznék az 5. Measurement ponthoz.
A nagy vállalatoknál komoly marketing team dolgozik és elvárják tőlük, hogy a kommunikáció után olyan eredményekkel szolgáljanak, amik visszaigazolják a projekt sikerességét és az elért fogyasztók számát. Ezzel tudják mérni, hogy mennyire volt sikeres a termékük vagy szolgáltatásuk, mi az, amiben fejlődniük kell, vagy ami egyáltalán nem keltett jó visszhangot.
Itt ragadnám meg az alkalmat, az első tanácsra:
A kommunikáció az emberiségnél sokkal régebbi dolog, mégsem tudjuk kellően használni. Ebben tud segíteni a marketingkommunikacio.blog.hu csapata. Sokat fogunk még blogolni kommunikáció és a legfontosabb, JÓ-Kommunikáció témában!
Tehát az első tanács:
Kis- és középvállalkozásoknak a legköltséghatékonyabb megoldás egyszerűen, ha beszélgetnek. Érezze az ügyfél, hogy foglalkozunk vele, és ő azzal fogja meghálálni hogy elmondja, mi tetszik neki (ezekben bátrabban növelhetjük a „készletet”) vagy hogy min javítana, mi az amiben fejlődnünk kell (amennyiben sok negatív megnyilvánulás érkezik, valószínűleg mi gondolkodunk rosszul…). Ezáltal egy sokkal komolyabb visszacsatoláshoz jutunk, mint a multik. Arról nem is beszélve, hogy szívesebben térnek vissza a vásárlók hozzánk.