Bemutatkozás

Célunk, hogy felnyissuk a kis- és középvállalkozások szemét, megfelelő MARKETING NÉLKÜL NEM MEGY! Elemezzük, bíráljuk és segítsük a multinacionális vállalatok kampányait, amikből ötletet meríthetünk, ezáltal profitot termelhetünk Önöknek. A folyamatosan frissülő oldalon tanácsokkal, kreatív ötletekkel, technikákkal és szakmabeli újdonságokkal segítjük munkájukat.

Az Online marketing fontossága

2014.02.01. 11:15 Kristóf Martincsek

  A marketingkommunikáció egy nagyon fontos elemét képezi az online marketing, amit manapság már nem hagyhatunk ki a cégünk életéből. Pék Dávid online marketingszakemberrel beszélgettünk külföldi tapasztalatairól, az online világról, a trendekről és a megújulásról.

  Dávid saját bevallása szerint brand consulting-gal foglalkozik, amit az elmúlt évben Kínában is kipróbálhatott. Meglepő, de a kínai piac még nyitott az online világra. Nem kimondottan foglalkoznak a cégek az online életük rendszerezésével vagy megjelenítésével, ezért viszonylag könnyű betörni a piacra. Természetesen nem egyszerű a történet, ugyanis más kultúra, más nézetek, amit először el kell sajátítani. Arról nem is beszélve, hogy a világot bekebelező Facebooknak ide nem ér el a keze (csak kis mértékben), mivel itt egy másik közösségi oldal működik, a Weibo...

  Ma már egy cég sem működhet online felület nélkül! Annyira gyors lett az információáramlás, mindent a laptopunkról vagy az okostelefonunkról intézünk, hogy akit nem találunk meg a legrövidebb úton az interneten, az tulajdonképpen nem is létezik az ügyfelek számára.

Az online megjelenés első körben egy igényesen kialakított honlappal kezdődik. Itt megjelenünk a szolgáltatásunkkal, bármi más online megjelenésünk van, ennek biztos pontnak kell lenni. Egységes betűtípust választunk, megjelenítjük a logónkat, elérhetőségünket. Referenciákat állítunk ki, esetleg indítunk egy blogot. A blogolás egyre komolyabb tevékenységgé nőtte ki magát, a saját kis íratlan szabályaival. Ide csatolnám a Facebookot is, ami voltaképpen szintén egy felület a blog írásra. 

Fontos, hogy rendszeresen jelenjünk meg ezeken a felületeken, meghatározott időközönként. Ezáltal az olvasók tudják majd, hogy mikor jelenik meg új cikk és újra meg újra visszajárnak. Ez csak abban az esetben fenntartható, ha rendszeresen csináljuk!


A honlapunk milyensége fő kérdés! Ha rátekintünk egy oldalra és azt gagyinak látjuk, meginog a bizalmunk a szolgáltatást nyújtó cégben. Ma már bárki szerkeszthet elég komoly honlapokat egy kis gyakorlással. Az egyik legelterjettebb és legegyszerűbb ilyen a WordPress, ami egy online honlapszerkesztő. Itt akár sémákat is tudunk vásárolni, vagy saját egyedi honlapunkat megtervezni.

Mindezek mellett említést kell tennünk a bannerekről, amik különböző reklámok, amiket saját vagy más oldalon tudunk megjeleníteni. A hírlevelekről, mint a direktmarketing egyik fő ágazatáról. Illetve egyéb interaktív megjelenések is fontosak, amik online felület nélkül nem működnek, mint például a kiterjesztett valóság, azaz "augmented reality". 

Itt gyakorlatilag arról van szó, hogy egy internet hozzáféréssel rendelkező eszköz kijelzőjére a kamera segítségével olyan képet vetítünk, ami a valóságban nem létezik, de azt mégis úgy jeleníti meg, mintha ott lenne. A fenti képen a közeli bankokat, ATM-eket mutatja térképen a készülék, azokat az utca képére vetítve.

Hogyan segíti a produktivitásunkat egy toll és egy cetli?

2014.01.08. 19:18 Petra Pakó

  Ha arra gondolunk, hogy valaki kreatív, egyértelműen pozitív képként jelenik meg az agyunkban. A kreatív ember, mondhatni sosem unatkozik, pezseg a vére az újabb és újabb ötletektől. Elképzelhető-e hogy a temérdek új ötletünkkel valahogy mégsem haladunk? Megeshet-e hogy a kreativitásunk ellenünk fordul? Aki kreatív, az egyben produktív is?

  Bizony megeshet, hogy a kreativitásunk merőben túlszárnyalja szervezőkészségünket, így a produktivitás elmarad. Ha azon kapjuk magunkat, hogy egyik ötletünk támad a másik után, de a pár nappal ezelőtti gondolatokra már nem is emlékszünk, valószínűleg nem jó úton haladunk. Lehetséges, hogy az első ötletünk, - amit már rég elfeledtünk a számtalan másik mellett - ha megvalósult volna, egy sikeres vállalkozás válhatott volna belőle. De kiadtuk az útját, jobban mondva kiütötte egy ígéretesebbnek tűnő terv.

Mi lehet a  probléma?

 - a kapkodás

- az elmélyülés hiánya

- a zabolátlan kreativitásunk

 

Hogyan oldjuk meg?

- fókusz, fókusz, fókusz!

- jegyzetfüzet

 

  A kreatív elmének sokszor nehézséget okoz, a valódi szervezés. Szervezés nélkül, viszont biztosan nem lesz haladás. Modern kütyükkel teli világ ide vagy oda... , ötlet magától még nem valósult meg, tennünk is kell érte! Ha felgyullad a kis villanykörte a fejünk felett, próbáljunk meg fókuszálni és elmélyedni a gondolatainkban. Minden alkalommal ragadjunk tollat és papírt, táblagépet vagy okostelefont (kinek mi tetszik ) és írjuk le a gondolatainkat, ötleteinket.

  Az a tapasztalatom, amit nem írunk le, az egyszerűen elvész az éterben. Annyi impulzus ér bennünket a kis rohanó világunkban, hogy egyszerűen képtelenek vagyunk minden információt befogadni és megjegyezni. Tehát ne legyünk restek, ragadjunk tollat és papírt és írjunk le mindent, amit arra érdemesnek tartunk! Gondolatok, ötletek, teendők, szervezési feladatok, mind kerüljenek papírra!

  Ha így járunk el, egyik reggel arra ébredhetünk, hogy nem felejtettük el azt a bizonyos találkozót és a To Do-inkkal is egyről a kettőre jutottunk.

Jegyzetelésre fel!

getting-motivated-with-your-to-do-list.jpg

ARS POETICA

2013.12.10. 10:07 Kristóf Martincsek

Kedves olvasók, üdvözlöm Önöket!

   Ez a cikk egy kicsit más lesz, mint az eddigiek. Ahogy a címéből is kiderül, szeretnék egy kicsit a "költői" hitvallásommal foglalkozni, így akit kimondottan a marketingkommunikáció érdekel, nem szükséges tovább olvasnia. Aki pedig vállalkozó vagy hasonló terveket szövöget a nagyvilágban bárhol, nos barátaim, remélem a segítségetekre lehetek a következő percekben.

   Az utolsó bejegyzés a blogon augusztus elejéhez köthető, amit ma már bánok. De kétség kívül szükség volt arra a négy hónapra, amit mondhatni alkotói szabadsággal töltöttem. - Ami nyilván munkát jelent...

  Több projekt volt idén, ami párhuzamosan futott, de sajnos nagyon csekély eredményeket tudtunk vele felmutatni, mert nem tudtunk egyről a kettőre lépni. Elméletben sok újítás történt, de a gyakorlatban vajmi kevés valósult meg belőle. Hol a partnerek hosszas tárgyalása és elérése végett, hol pedig a mi, de leginkább saját tehetetlenségem végett.

A blog írása megfakult számomra, a célt amit kitűztem, már két hónap alatt elértem. A marketingkommunikáció címszóval a Google találati listáján egy jó hely, hanem a legjobb! Ahogy elindult a blog, feltöltöttem pár cikket és egyből a második helyre ugrottunk, ami már elég nagy szó. Majd a második hónapban nem találtam a linket a második helyen. - Kerestem, hogy már csak a harmadik lehet? Vagy a negyedik, ötödik? - Az első volt...

Ahogy telt az idő, töltöttem még fel anyagot, de egyre kevesebb időm lett rá, és a sok-sok projekt összenyomott. Túl sok dologgal foglalkoztam. 

Az, hogy most újra írok és megtaláltam önmagamat a szakmában, három dolognak köszönhető.

  A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolának, ahol egy startup vállalkozásokkal foglalkozó előadást hallgattunk meg, amin kétféle előadó volt szerencsémre. Az egyik, aki mindig egy dologgal foglalkozik, de részletesen és sok évet felölel a munkája. Jelen pillanatban 3 éve dolgoznak keményen egy üzleten hogy sikeres legyen. A másik típusú úriember pedig jobban hasonlított rám, ő sok-sok dologgal foglalkozott egyszerre, nem tud a fenekén maradni és úgy jó az élet, ha zajlik.

Amit tanultam tőlük, egy új szemlélet a cégünk vagy cégeink felé. Bár sok időt töltöttem jómagam is külföldön, ők amerikai tapasztalatukról beszéltek. Az ÜZLETI MODELL VÁLTÁSról. Ami annyit tesz, hogy meg kell vizsgálni hogy hol vagyunk éppen és eleget profitálunk e ebben a formában.

Az egyes számú versenyző egy alkalmazást fejlesztett, ami különböző szigetek éttermeit eseményeit boltjait hirdette és ezért az ügyfelek a reklám pénzük egy részét, neki adták. Kiderült 1-2 év után, hogy ettől nem megy be a helyekre több turista, ezért annyira nem lett jó üzlet. Mármint félreértés ne essék! A forgalom sehol sem romlott, az ügyfél örült, mert a befektetett pénzét amit most nem a helyi lapoknak adta, hanem egy magyar úriembernek. Aki szintén vendégeket csábított hozzá, csak sajnos nem többet.

Ám kiderült, hogy az alkalmazás amit fejlesztett, tökéletes alap útikalauzoknak, turisztikai magazinoknak és hasonló témákkal foglalkozó vállalkozásoknak. Így a nagy durranás igazából az lett, hogy az alkalmazás alapjait bérbe adják másoknak! ÜZLETI MODELL VÁLTÁS!!! Ha erre nem jön rá az emberünk, ma már valószínű hajót takarítana az egyik szigetecskén...

A második dolog, ami arra ösztönzött, hogy ne adjuk fel:

  A közelmúltban hallottam Andy Vajna egy előadását arról, hogyan kezdte ő és mik történtek vele. A mihez tartás végett leírom, hogy fodrász volt és egy parókagyárat indítottak be a kollégájával, amit 2-3 év után eladtak 150.000.000 $-ért. SzázötvenMILLIÓ dollárért... A filmes szakma pedig elkezdődött vagy ez alatt vagy ez után, de olyan kalandokon mentek keresztül, hogy sokszor minden azon dőlt el, most el tudják e adni a filmet vagy sem. Ami a leginkább inspiráló volt, hogy a Rambo első részét 10 évig húzták-vonták. Sok esetben az ember nem látja az út végét, de küzd és ez a küzdés megér 10 kemény évet arra nézve, hogy révbe érjen.

A harmadik dolog és egyben számomra a legfontosabb, a szerelmem.

  Lehet hogy nyálasnak vagy elcsépeltnek hangzik, de BKF vagy Andy bácsi ide vagy oda, ha nincs mellettem a szerelmem, aki támogat, biztat, noszogat, rugdos, segít vagy ösztönöz abban, amit csinálok vagy csinálunk, megette volna a fene az egészet. Így ezúton is köszönöm a támogatásodat és a fáradozásaidat Pakó Petra! Szeretlek 

Összefoglalva:

Fontos hogy tudjuk megvizsgálni a jelenünket, és lépjünk amikor szükséges!

ÜZLETI MODELL VÁLTÁS



Fontos hogy legyünk kitartóak és ha bízunk magunkban, véghez tudjuk vinni az akaratunkat!

KITARTÁS



És Fontos hogy legyen mellettünk valaki, akiből erőt tudunk meríteni a mindennapokban! (Ide nem írom hogy szerelem, mert ha valaki a kutyájából merít erőt vagy a testvéréből, barátaiból, akkor nem lenne igazam...)

De nekem SZERELEM :-)


  Ma már tudom hova tartok, olyan projektekkel foglalkozunk, amiben látjuk a potenciált (a többit maximum eltesszük a fiókba egyelőre), többet dolgozok és több energiát fektetek a vállalkozásaimba és sikeresebbnek érzem magam, mint valaha voltam.

 Ezúton kívánok mindenkinek sikerekben gazdag és boldog új évet! Remélem mindenkinek sikerül úgy elkezdeni a következő esztendőt, ahogy azt én is teszem - kellő inspirációval.

Martincsek Kristóf

Piackutatás - egyben cseles árképzés

2013.08.09. 15:45 Kristóf Martincsek

 A piackutatás a marketing - és ez által a marketingkommunikáció - szerves részét képezi. Minden vállalkozás az álomkép és a megvalósítás között ezzel kell hogy indítson! Ez által tudjuk szűkíteni a célcsoportot, alakítani az árképzést, segít a helyszín választásában, a szolgáltatás vagy termék pontosabb kialakításában.


 Amikor kitaláltuk a vállalkozásunkat, tulajdonképpen máris elkezdtünk piackutatással is foglalkozni. Megnézzük a konkurenciát, elgondolkodunk hogy mit tudnánk javítani, mi az ami fölösleges, új ötletekkel rukkolunk elő. A piackutatás kisebb, de egyik legfontosabb részét az adja, hogy a termékünket vagy szolgáltatásunkat bemutatjuk olyan embereknek, akik arról véleményt alkotnak.

Ez FONTOS, mert olyan hibákkal is szembesülhetünk, amiket nem vettünk észre vagy olyan tanácsokkal láthatnak el, amikre még mi sem gondoltunk és az POZITÍVAN HAT A LEENDŐ VÁLLALKOZÁSUNKRA!!!

JÓ ÖTLET! :
 Egy olyan példát mutatnék be, ahol a vállalkozás egy kérdőív formájában tulajdonképpen folyamatos piackutatást is végez, egyben itt térnék rá a "cseles árképzésre":

 Vegyünk egy teniszoktatót, ahol az árat nagyban befolyásolja az idény maga, hogy kint vagy bent edzenek; az ár függ az edzés mértékétől, milyenségétől (versenyfelkészítés, oktatás, gyakorlás stb.); a pálya helyétől; esetleges csoport létszámától, stb...

Ha minden egyes leendő ügyfelünkkel kitöltetünk egy ilyen előre megírt kérdőívet - pl. hogy mi a jelenlegi hobbija, milyen beosztásban dolgozik, milyen szinten szeretne edzeni, milyen környezetben, milyen intenzíven, milyen napszakot részesít előnyben? - akkor egyrészt pontosan meg tudjuk határozni az igényeket, reális árat tudunk mondani, személyre tudjuk szabni az edzést, másrészt ami a marketingkommunikáció egyik lényeges pontja: ELÉGEDETT ÜGYFELET KAPUNK!


 A vállalkozás amit képviselünk, az ügyfél fejében meghatározóan jó helyre kerül! Érzi hogy törődünk vele. Ahol ilyen részletesen feltérképezik az igényeket és testre tudják szabni a szolgáltatást, az egy professzionális hely! Az elkövetkező edzéseket ennek köszönhetően specifikusan tudjuk alakítani, nincsenek üres járatok, nincs csalódás!

 Az árképzés innen már egyszerű... Természetesen többe fog kerülni egy versenyfelkészítés mint egy tenyeres oktatás, más áron dolgozunk az idénytől függően, drágább lesz egy komolyabb komplexumban edzeni és így tovább...

 Amennyiben fix árért dolgozunk és ennyire nem bonyolítjuk a dolgokat, a kezdeti kérdőív és a megfelelő kommunikáció természetesen eléri a kívánt célt. Az ügyfél örömmel fog eljönni a felkészült csapatunkhoz és bátran ajánlja az ismerőseinek is!

A piackutatás további szerteágazó részeiről a későbbiek folyamán olvashatnak

Ha valami nem megy, változtass!

2013.06.07. 13:18 Kristóf Martincsek

islifegood_standard-660x495_1370604095.jpg_660x495

Egy alkotó szabályai

2013.05.02. 09:06 Kristóf Martincsek

rules_of_a_creators_life_1367478310.jpg_482x640

1. Tegyél többet annál, amit mondtál, hogy tenni fogsz!

2. Próbálj ki új dolgokat!

3. Oszd meg másokkal a tudásod!

4. Fordítsd a munkát játékká! --> Fordítsd a játékot munkává!

5. Tarts pihenőt!

6. Dolgozz amikor mások lazítanak!

7. Mindig légy kreatív!

8. Inspiráld magad! (Legyen mi inspiráljon!)

9. Szeresd amit csinálsz, vagy hagyd!

A márkakommunikáció jövője

2013.04.25. 10:54 Kristóf Martincsek

71431_10151510318405502_795523040_n.jpg

  A Magyar Marketing Szövetség marketingkommunikációs szakmai konferenciát tartott április 24-én, ahol a vállalati márkák problémáira hívta fel a figyelmet. Szakmánk nagyjai tartottak előadást a márkánk jövőjéről, égető problémáiról, melyeket kutatásokkal és megfigyelésekkel támasztottak alá.

  Büttl Krisztián szerint, aki korábban a Red Bull marketingese volt, most pedig a Samsung színeit erősíti, a vásárlóknál a kulcs kérdés a bizalom! Már Z generációról beszélünk, sok minden változik, de ha nekünk mégis kell, azt céltudatosan és jó irányba tegyük. 

Szó esett az arculatról és annak változtatásáról, ami több esetben nem hozza meg a kívánt eredményt. A márkánk annyit ér, amennyit feldob a Google! Figyeljünk arra, hogy ne legyen negatív kommunikáció a kereső 1. oldalán, mert a vásárlónk elpártol. Fontos a konzisztencia, vagyis ne legyenek ellentmondások a kommunikációnkban vagy annak fejlődésében! A Samsung új belső jelmondata: Most rajtunk a sor...

  Papp-Váry Árpád a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola dékánja prezentálta a pr belső kommunikációs problémákat és tett javaslatokat ezek kiküszöbölésére. Itt kimondottan a nem reklám célú megjelenéseket vizsgálták, mint a névjegy, levélpapír, pdf, prezentációk, mappák, stb. A marketingben és a salesben is nagy hangsúly van a kollégák lojalitásán és a cégkultúrán. Ha nincs egységes kép és mindenki más formátumot használ, (Amit a nagyobb cégek egyébként is arculati kézikönyvbe foglalnak!) akkor ez gyengül és nem csak a cégünk belső kommunikációja csorbul, hanem amennyiben kikerül 1-1 ilyen dokumentum, a fogyasztók felé is veszítünk a bizalmunkból. A kutatás minden esetben azt támasztja alá, hogy a belső kommunikáció a cégek nagy részében fejleszthető, mitöbb nem is egységes! Ezzel próbálták felhívni a figyelmet arra, hogy a külső és egyaránt a belső kommunikáció is fontos!

  Kisantal Gyula a D'ArcyAveneu kreatív igazgatója tartott Vizuális bűneinkről egy összefoglalót. Talán ez az eszmefuttatás áll jelenleg a legközelebb hozzánk kis- és középvállalkozókhoz. Budapest különböző helyeit végigjárva képekkel illusztrálta azokat a felmerülő problémákat, amelyek az üzleti értékeinket rombolhatják. Számtalan esetben fordul elő, hogy egy-egy új szolgáltatást más új fajta reklámtáblán ábrázolunk, a korábbitól teljesen eltérően, annak ellenére hogy a régi is kint áll az üzlet előtt. Ezzel hitelünket veszíthetjük, mondván -most akkor egy új üzlet költözött ide?! Vagy mitől tűnik "gagyinak" ez a reklám? - Természetesen szó volt arról is, hogy nem megfelelő szakemberrel végeztetjük a marketing munkát, ezáltal szintén több esetben gagyi munkát kapunk. Nem kell természetesen reklámügynökséghez fordulni egy kisebb munka erejéig, de egy grafikus csodákat művel a helyi graffitisekhez képest... Ami egyértelműen fontos, az egységes arculat, ami passzol is az üzletünk vonalához.

  Gosztom András a Brand Avenue kreatív igazgatója volt az, aki másik szemszögből fogta meg a "vizuális bűneinket" és a márka illetve arculat a digitális világban című előadásában kizárólag a jó dolgokra koncentrált és az arculati kézikönyvön mutatta be a "mit nem szabad" sémákat. A USA Today pár hónappal ezelőtti átalakulásán vezette le az arculati elemek megváltozását. Amin kreatívként is csodálatát fejezte ki, hogy egy egyszerű körlapból és egy 90 éves betűtípusból hogyan tudtak egy régi márkát úgy felújítani, hogy az a mai modern elemeket is használva ütőképes design legyen. Az online kommunikáció határtalanságáról, egyszerűségéről és a printekhez (nyomtatott anyagok) viszonyított olcsóságáról és fontosságáról tartott előadást, amit saját szavaival élve is - "Egy szóban el tudom mondani az előadás lényegét: Konzekvencia" - vagyis következetesség.

  Sajnos eddig tartott számomra a konferencia, így Barák Péterre, az Activium ügyvezető igazgatójára és egy kerekasztal beszélgetésre már nem jutott időm egy másik megjelenésnek köszönhetően. Összegzésként elmondható, hogy nem csak a kis- és középvállalkozások küzdenek a külső illetve belső kommunikáció problémáival, ezekre a megoldás az egységesítés és a következetesség. Ezek viszont a kkv szektorban jó irány elvek, amikkel nagyobb biztonságot és bizalmat adhatunk a fogyasztóinknak, erősíthetjük a márkánkat.

29 lépés a kreativitáshoz

2013.04.16. 16:26 Kristóf Martincsek

320104_4522174971749_1774544180_n_1366122321.jpg_600x845

Motiváció

2013.04.16. 16:23 Kristóf Martincsek

 Mindenképpen szerettem volna egy olyan részt készíteni, ahol a motivációról vagyis az ösztönzésről van szó. Miután az elmúlt két hétben eléggé összecsaptak a fejem felett a hullámok és nem jutott idő az írásra, - de talán az igazi probléma, hogy nem jutott kellő energia és motiváció - így most jött el a pillanat az ösztönzésre!

  Mivel kis- és középvállalkozók munkáját segítjük, így olyan motivációs eszközöket fogok bemutatni, amikkel valószínűleg sokan találkoztatok, de többen el is mentetek mellettük vagy butaságnak tartottátok őket. Ebben a munkakörben, ahol nem igazán van közvetlen főnökünk, sokszor előfordul a motiváció hiánya, a komoly projektek utáni- vagy közbeni fáradtság, a kreativitás lanyhulása.

  A kreativitás élénkítésre és úgymond saját magunk ösztönzésre javaslom olyan internetes motiváló oldalak böngészését, ahol kicsit elrugaszkodhatunk a mindennapjainktól. Ezeken az oldalakon képeket nézhetünk vagy cikkeket olvashatunk a legmodernebb technikai újdonságokról, szebbnél-szebb helyekről, természetről, divatról, művészetről, stb. Ezekből energiát meríthetünk a holnaphoz, kitűzhetünk új célokat, és több esetben új ötletek merülhetnek fel a böngészés közben. 

Motivációs oldalak:

 

  Az utolsó link felkeltheti jobban a figyelmeteket, ugyanis ez egy budapesti (ezúton is elnézést a "nem budapesti" lakosoktól) oldal, amin a legjobb helyek, programok lelhetőek fel. MERT, a legjobb motivációs tényező és a kiégésre a gyógyszer a PIHENÉS... Ezáltal töltődünk fel, kapcsolunk ki, szabadabban tudunk gondolkodni és kivel nem fordult elő, hogy a legjobb ötlete NEM munka közben ötlött az eszébe?! Sajnos velem is rengetegszer fordul elő, hogy nem tudok szabadulni a munkától, de néha lazítani kell, hogy utána produktívabbak legyünk!

tumblr_lylbey03Jg1qz7sw8o1_500.jpg

Fogyasztó által generált marketing

2013.04.02. 07:45 Kristóf Martincsek


 A fogyasztó által generált marketing vagyis a CGM (Consumer Generated Marketing) -re két irányvonalat tudnánk felhozni. Az első ahol tisztán láthatóan a fogyasztó "készít" reklámot, azzal hogy együtt fényképezkedik a kedvenc termékével, majd azt megosztja egy közösségi portálon. A második kategória, ahol nem tudni pontosan hogy ezt egy fogyasztó generálta vagy egy ügyes trükk a vállalat marketingeseitől, mindenesetre a készítő kilétét több esetben homály fedi. Ezekben az esetekben inkább a szórakoztatás vagy a megbotránkoztatás a hangsúlyos, amely által a cég körül a már korábban említett "buzz" megjelenik.

 Utóbbira mutatott példát a Google április 1-je alkalmából, amikor is bejelentette a Google Nose Beta verzióját. Ezzel a Google keresővel illatokat tudunk beazonosítani illetve bárminek megszagolhatjuk az illatát - például egy új könyv - amit beírunk a keresőbe. Nagy nézettségre tett szert ez a "kis tréfa", de valljuk be őszintén, egy kicsit mindannyian vágyunk rá hogy ez megvalósuljon és a gépünkön keresztül érezhessünk egyszer különböző illatokat.

Ide tartoznak még a mém-ek (Olyan a fogyasztók által készített tartalom, amit gyorsan felkap a társadalom és hatalmas ismertségre tesz szert rövid időn belül.) amiknek bizonyos esetekben tudjuk a készítőjét, sőt ez az alapvető célja a forrásnak, hogy egy rövid időn belül sikeres dolgot hozzon létre. Más esetekben egy-egy vicces kép az, amit felkap a társadalom és különböző feliratokkal ékesíti, amely nagyon rövid időn belül körbejárja a világot.

Az előbbire jó példa a PSY által készített Gangnam Style, ahol egy koreai előadóművész mutatja be a már méltán híres "lovagló" táncát. Ezzel az úriember pár hónap alatt eszmélten mennyiségű nézettségre tett szert és rengeteg pénzt kaszírozott.