Bemutatkozás

Célunk, hogy felnyissuk a kis- és középvállalkozások szemét, megfelelő MARKETING NÉLKÜL NEM MEGY! Elemezzük, bíráljuk és segítsük a multinacionális vállalatok kampányait, amikből ötletet meríthetünk, ezáltal profitot termelhetünk Önöknek. A folyamatosan frissülő oldalon tanácsokkal, kreatív ötletekkel, technikákkal és szakmabeli újdonságokkal segítjük munkájukat.

ARS POETICA

2013.12.10. 10:07 Kristóf Martincsek

Kedves olvasók, üdvözlöm Önöket!

   Ez a cikk egy kicsit más lesz, mint az eddigiek. Ahogy a címéből is kiderül, szeretnék egy kicsit a "költői" hitvallásommal foglalkozni, így akit kimondottan a marketingkommunikáció érdekel, nem szükséges tovább olvasnia. Aki pedig vállalkozó vagy hasonló terveket szövöget a nagyvilágban bárhol, nos barátaim, remélem a segítségetekre lehetek a következő percekben.

   Az utolsó bejegyzés a blogon augusztus elejéhez köthető, amit ma már bánok. De kétség kívül szükség volt arra a négy hónapra, amit mondhatni alkotói szabadsággal töltöttem. - Ami nyilván munkát jelent...

  Több projekt volt idén, ami párhuzamosan futott, de sajnos nagyon csekély eredményeket tudtunk vele felmutatni, mert nem tudtunk egyről a kettőre lépni. Elméletben sok újítás történt, de a gyakorlatban vajmi kevés valósult meg belőle. Hol a partnerek hosszas tárgyalása és elérése végett, hol pedig a mi, de leginkább saját tehetetlenségem végett.

A blog írása megfakult számomra, a célt amit kitűztem, már két hónap alatt elértem. A marketingkommunikáció címszóval a Google találati listáján egy jó hely, hanem a legjobb! Ahogy elindult a blog, feltöltöttem pár cikket és egyből a második helyre ugrottunk, ami már elég nagy szó. Majd a második hónapban nem találtam a linket a második helyen. - Kerestem, hogy már csak a harmadik lehet? Vagy a negyedik, ötödik? - Az első volt...

Ahogy telt az idő, töltöttem még fel anyagot, de egyre kevesebb időm lett rá, és a sok-sok projekt összenyomott. Túl sok dologgal foglalkoztam. 

Az, hogy most újra írok és megtaláltam önmagamat a szakmában, három dolognak köszönhető.

  A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolának, ahol egy startup vállalkozásokkal foglalkozó előadást hallgattunk meg, amin kétféle előadó volt szerencsémre. Az egyik, aki mindig egy dologgal foglalkozik, de részletesen és sok évet felölel a munkája. Jelen pillanatban 3 éve dolgoznak keményen egy üzleten hogy sikeres legyen. A másik típusú úriember pedig jobban hasonlított rám, ő sok-sok dologgal foglalkozott egyszerre, nem tud a fenekén maradni és úgy jó az élet, ha zajlik.

Amit tanultam tőlük, egy új szemlélet a cégünk vagy cégeink felé. Bár sok időt töltöttem jómagam is külföldön, ők amerikai tapasztalatukról beszéltek. Az ÜZLETI MODELL VÁLTÁSról. Ami annyit tesz, hogy meg kell vizsgálni hogy hol vagyunk éppen és eleget profitálunk e ebben a formában.

Az egyes számú versenyző egy alkalmazást fejlesztett, ami különböző szigetek éttermeit eseményeit boltjait hirdette és ezért az ügyfelek a reklám pénzük egy részét, neki adták. Kiderült 1-2 év után, hogy ettől nem megy be a helyekre több turista, ezért annyira nem lett jó üzlet. Mármint félreértés ne essék! A forgalom sehol sem romlott, az ügyfél örült, mert a befektetett pénzét amit most nem a helyi lapoknak adta, hanem egy magyar úriembernek. Aki szintén vendégeket csábított hozzá, csak sajnos nem többet.

Ám kiderült, hogy az alkalmazás amit fejlesztett, tökéletes alap útikalauzoknak, turisztikai magazinoknak és hasonló témákkal foglalkozó vállalkozásoknak. Így a nagy durranás igazából az lett, hogy az alkalmazás alapjait bérbe adják másoknak! ÜZLETI MODELL VÁLTÁS!!! Ha erre nem jön rá az emberünk, ma már valószínű hajót takarítana az egyik szigetecskén...

A második dolog, ami arra ösztönzött, hogy ne adjuk fel:

  A közelmúltban hallottam Andy Vajna egy előadását arról, hogyan kezdte ő és mik történtek vele. A mihez tartás végett leírom, hogy fodrász volt és egy parókagyárat indítottak be a kollégájával, amit 2-3 év után eladtak 150.000.000 $-ért. SzázötvenMILLIÓ dollárért... A filmes szakma pedig elkezdődött vagy ez alatt vagy ez után, de olyan kalandokon mentek keresztül, hogy sokszor minden azon dőlt el, most el tudják e adni a filmet vagy sem. Ami a leginkább inspiráló volt, hogy a Rambo első részét 10 évig húzták-vonták. Sok esetben az ember nem látja az út végét, de küzd és ez a küzdés megér 10 kemény évet arra nézve, hogy révbe érjen.

A harmadik dolog és egyben számomra a legfontosabb, a szerelmem.

  Lehet hogy nyálasnak vagy elcsépeltnek hangzik, de BKF vagy Andy bácsi ide vagy oda, ha nincs mellettem a szerelmem, aki támogat, biztat, noszogat, rugdos, segít vagy ösztönöz abban, amit csinálok vagy csinálunk, megette volna a fene az egészet. Így ezúton is köszönöm a támogatásodat és a fáradozásaidat Pakó Petra! Szeretlek 

Összefoglalva:

Fontos hogy tudjuk megvizsgálni a jelenünket, és lépjünk amikor szükséges!

ÜZLETI MODELL VÁLTÁS



Fontos hogy legyünk kitartóak és ha bízunk magunkban, véghez tudjuk vinni az akaratunkat!

KITARTÁS



És Fontos hogy legyen mellettünk valaki, akiből erőt tudunk meríteni a mindennapokban! (Ide nem írom hogy szerelem, mert ha valaki a kutyájából merít erőt vagy a testvéréből, barátaiból, akkor nem lenne igazam...)

De nekem SZERELEM :-)


  Ma már tudom hova tartok, olyan projektekkel foglalkozunk, amiben látjuk a potenciált (a többit maximum eltesszük a fiókba egyelőre), többet dolgozok és több energiát fektetek a vállalkozásaimba és sikeresebbnek érzem magam, mint valaha voltam.

 Ezúton kívánok mindenkinek sikerekben gazdag és boldog új évet! Remélem mindenkinek sikerül úgy elkezdeni a következő esztendőt, ahogy azt én is teszem - kellő inspirációval.

Martincsek Kristóf

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingkommunikacio.blog.hu/api/trackback/id/tr775684116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.