Bemutatkozás

Célunk, hogy felnyissuk a kis- és középvállalkozások szemét, megfelelő MARKETING NÉLKÜL NEM MEGY! Elemezzük, bíráljuk és segítsük a multinacionális vállalatok kampányait, amikből ötletet meríthetünk, ezáltal profitot termelhetünk Önöknek. A folyamatosan frissülő oldalon tanácsokkal, kreatív ötletekkel, technikákkal és szakmabeli újdonságokkal segítjük munkájukat.

Piackutatás - egyben cseles árképzés

2013.08.09. 15:45 Kristóf Martincsek

 A piackutatás a marketing - és ez által a marketingkommunikáció - szerves részét képezi. Minden vállalkozás az álomkép és a megvalósítás között ezzel kell hogy indítson! Ez által tudjuk szűkíteni a célcsoportot, alakítani az árképzést, segít a helyszín választásában, a szolgáltatás vagy termék pontosabb kialakításában.


 Amikor kitaláltuk a vállalkozásunkat, tulajdonképpen máris elkezdtünk piackutatással is foglalkozni. Megnézzük a konkurenciát, elgondolkodunk hogy mit tudnánk javítani, mi az ami fölösleges, új ötletekkel rukkolunk elő. A piackutatás kisebb, de egyik legfontosabb részét az adja, hogy a termékünket vagy szolgáltatásunkat bemutatjuk olyan embereknek, akik arról véleményt alkotnak.

Ez FONTOS, mert olyan hibákkal is szembesülhetünk, amiket nem vettünk észre vagy olyan tanácsokkal láthatnak el, amikre még mi sem gondoltunk és az POZITÍVAN HAT A LEENDŐ VÁLLALKOZÁSUNKRA!!!

JÓ ÖTLET! :
 Egy olyan példát mutatnék be, ahol a vállalkozás egy kérdőív formájában tulajdonképpen folyamatos piackutatást is végez, egyben itt térnék rá a "cseles árképzésre":

 Vegyünk egy teniszoktatót, ahol az árat nagyban befolyásolja az idény maga, hogy kint vagy bent edzenek; az ár függ az edzés mértékétől, milyenségétől (versenyfelkészítés, oktatás, gyakorlás stb.); a pálya helyétől; esetleges csoport létszámától, stb...

Ha minden egyes leendő ügyfelünkkel kitöltetünk egy ilyen előre megírt kérdőívet - pl. hogy mi a jelenlegi hobbija, milyen beosztásban dolgozik, milyen szinten szeretne edzeni, milyen környezetben, milyen intenzíven, milyen napszakot részesít előnyben? - akkor egyrészt pontosan meg tudjuk határozni az igényeket, reális árat tudunk mondani, személyre tudjuk szabni az edzést, másrészt ami a marketingkommunikáció egyik lényeges pontja: ELÉGEDETT ÜGYFELET KAPUNK!


 A vállalkozás amit képviselünk, az ügyfél fejében meghatározóan jó helyre kerül! Érzi hogy törődünk vele. Ahol ilyen részletesen feltérképezik az igényeket és testre tudják szabni a szolgáltatást, az egy professzionális hely! Az elkövetkező edzéseket ennek köszönhetően specifikusan tudjuk alakítani, nincsenek üres járatok, nincs csalódás!

 Az árképzés innen már egyszerű... Természetesen többe fog kerülni egy versenyfelkészítés mint egy tenyeres oktatás, más áron dolgozunk az idénytől függően, drágább lesz egy komolyabb komplexumban edzeni és így tovább...

 Amennyiben fix árért dolgozunk és ennyire nem bonyolítjuk a dolgokat, a kezdeti kérdőív és a megfelelő kommunikáció természetesen eléri a kívánt célt. Az ügyfél örömmel fog eljönni a felkészült csapatunkhoz és bátran ajánlja az ismerőseinek is!

A piackutatás további szerteágazó részeiről a későbbiek folyamán olvashatnak

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingkommunikacio.blog.hu/api/trackback/id/tr35401834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.