Érdekes és tág szeletéről beszélhetünk a marketing szakmának, ezért hogy könnyebben érthessétek, röviden elkalauzollak benneteket ebben a világban.
A marketing olyan szervezeti funkció és eljárás, amely a vásárlók számára értéket teremt, kommunikál és közvetít, valamint az ügyfélkapcsolatokat oly módon ápolja, hogy azok a szervezet és az érdekelt személyek számára egyaránt hasznot hajtsanak.
- Amerikai Marketing Szövetség -
A marketingkommunikáció a marketing, és mint olyan, a marketing stratégia szerves részét képezi. Jerome McCarthy 1960-ban a 4P alapján modellezte a marketinget, amelynek részei:
Product (Termék)
Price (Árképzés)
Place (Értékesítési csatorna)
Promotion (Mindezek kommunikációja vagy Marketingkommunikáció)
A magyar szakmában és a nemzetközi szakirodalomban is a Marketingkommunikáció lett a Promotion kifejezés megfelelője. Ezáltal egy elég „cseles” kifejezéshez jutottunk, ami ugye magába foglalja a terméket, az árképzést és az értékesítési csatornát is. Habár ezekben tanácsadói oldalról vesz részt, mégsem lehet szigorúan elkülöníteni, úgymond komoly szimbiózisban élnek.